Tags

, , , ,

hemm..banyak sangat yang nak ditulis sampai tak tahu nak mula tulis yang mana..mata still tak nak lelap lagi so tangan pun laju menaip..

Image261

akhir-akhir ni rasanya aku banyak ‘berlari’…ya…lari dan lari… Letih?? hemmm tak jugak…it’s my choice… aku berlari ke pantai timur menikmati panorama Kelantan dan Terengganu yang mendamaikan bagi aku…kemudian aku berlari jauh dari bumi Semenanjung Malaysia untuk menikmati panorama Sabah yang menyamankan…dan akan datang ini aku akan berlari ke tengah laut Terengganu pula mengutip pengalaman aktiviti para nelayan lazimnya…hemmm…aku ingin terus berlari dan lari lagi…mungkin sehingga sampai satu tahap bila aku letih berlari dan masa itu aku akan ‘diam’ di sini…. bak kata mereka ‘asalkan hati kita happy..’

….

kalau ikut hati aku nak juga ikut my auntie menjejak kaki ke bumi seberang..tapi takpe la aku simpan for next year plak..hehe… kenapa aku giat ‘berlari’??? hemmm..aku cuba jawab sesimple mungkin ya…hahaha… ‘aku cari sesuatu yang hilang pada diri aku’.. hahahahaaa…..poyo giler jawapan…sengal kan…hehehe…

….

tengah2 pagi camni layan slow music lak tu..hemm banyak perkara or peristiwa yang terlintas sekarang ni..hemm..kadang seronok bila dapat bersembang dengan mereka yang punya banyak pengalaman yang tentunya punya banyak perbezaan plot dan jalan ceritanya walaupun mungkin asasnya sama..hehe…yaa aku seorang pemerhati dan aku mendengar dengan hati…oppssss… mungkin lebih tepat aku lebih peka pada subjek yang punya ‘magnet’ bagi aku.. ahaksssss…

….

sorry kalau ayat entry kali ni bunyi macam sengalllll jer…hahaha… pengalaman orang sekeliling aku kadang buatkan aku rasa ‘takut’.. tentu sekali aku tak nak menempuh pengalaman sama seperti mereka..yaa..dalam berjaga-jaga aku takut kalau aku terlalui jugak.. moga dijauhkan… heyyy..aku juga manusia biasa punya hati dan perasaan..aku juga punya naluri..come on jangan pandang ‘pelik’ plak kat aku.. bukan nak men’jiwang’ ok..sekadar menulis apa yg dirasa..tu jer…

….

bila baca artikel ‘meets mr.right but at the wrong time”…. hemmm tiba2 tersentap aku jap…hahaha… mungkin sebab aku ada terasa macam tu kot…hahaha… mungkin aku pernah jumpa mr.right tapi masa tu aku masih belum ‘bersedia’ dalam erti kata belum bersedia memikul tanggugjawab, belum bersedia untuk akhiri zaman solo, dan mungkin juga aku terjumpa mr.right masa aku masih lagi ingin bebas ke sana sini..masih ingin enjoy dgn single life..ya mungkin masa tu ramai lagi yang belum ada komitmen so tak terfikir untuk settle down awal..hahaa..mungkin juga aku terjumpa mr.right masa aku masih mengejar yang lain, atau masa aku tidak betah untuk buat pilihan antara yang datang depan mata…atau masa aku keliru dalam buat keputusan…hemmm…

Image557

mungkin disebabkan itu juga..aku mula keraskan hati, batukan diri, butakan mata, pekakkan telinga…ahhhh terpulang..kata la apa saja.. kamu punya hak dan aku juga punya hak… terasa untuk larikan diri dari semua..semua subjek yang mengelirukan….

….

aku nak tanya…yang mana korang paling ingat.. orang yang buat korang gembira or orang yang buat korang menangis???????

well, aku rasa, mesti korang lagi ingat kalau orang yang buat korang menangis itu adalah orang yang sama buat korang gembira kan kan???

hahahahhaa…..biasa la…kalau orang buat baik or layan baik dengan kita jarang yang kita ingat seingatnya kan…tapi kalau orang buat ‘dajal’ kat kita or menyakitkan kita tentu kita ingat sampai bila2 kan..????!!!

….

mereka kata, kriteria yang aku cari:

– mesti pandai menyakitkan hati aku

– mesti mampu buat aku menangis

– mesti tahu cari gaduh dengan aku

– mesti bisa tak pedulikan aku…etc…

– mereka kata lagi…yang baik..aku tak nak tapi nak yang menyakitkan hati jugak…..erkkk ye ker???

hahahahaaa…yer ker macam tu kriterianya??? hemmm… tak perasan la plak…hahahaha…jangan salah faham…bukan itu maksud aku…bukan itu yang betul2 aku cari…hemmm…aku rasa tak perlu tulis kat sini kot sebab tulisan hanya tulisan… (kenapa perlu lihat lebih pada negatif sedangkan kita boleh lihat lebih lagi pada positif..yaa..mungkin sebab aku berpegang pada ‘positif’ lebih dari ‘negatif’…hahahaha…)

