Tags

, , , , ,

Hasbi Rabbi Jallallah, ma fi qalbi ghairullah, nur muhammad Sallallah.

Tubna ila Allah, wa raja’na ila Allah, wa nadimna ‘ala ma fa’alna….

(selalu ‘melagukan’ dulu dan masih lg cuma kekerapannya berbeza dr dulu..hemmm…)

….Rizq77

aku teringat zaman2 aku ‘innocent’ dulu..zaman aku naif dgn arus kota & kemodenan…zaman di mana membentuk sisi2 dalaman yg ‘kuat’ bg aku..zaman yg mendidik aku, yg memacakkan tiang yg kukuh di mana bila aku goyang sedikit dalam merempuh arus tapi aku tetap masih tidak jauh terhanyut…

….

Ya..La..Ya..La..A..As..S..

aku masih ingat turutan ini..zikir dari hari jumaat sampai khamis..Ya Allah, La ila ha illallah, Ya hayyum ya qayyum, la haula walla quwatta illa billahil aliil adzimm, selawat atas nabi, Astaghfirullah al azim, Subhanallah….

aku masih jugak ingat masa2 yg aku abiskan dgn mengunjungi masjid hampir setiap malam melakukan solat tarawikh masa di kampung dulu…gigih bermotor lepas buka ke masjid atau masih tetap gigih berjalan kaki dlm kegelapan malam semata utk tetap hadir di masjid..sama ada berseorangan atau kadang ditemani maktok atau kadang bersama rakan2 antaranya azura, marlina, siti, djah,..aku rindu masa tu…(banyak aku terhutang budi dengan didikan di sekolah agama kluang..banyak sangat..dan tak lupa jugak dgn kewujudan 1 guy masa tu yg serba sikit menaikkan semangat aku lebih mendalami dan perbaiki diri ke arah lebih baik…;)..

kadang teringat sampai ade masa nak tertutup je mata masa dah rakaat2 terakhir…kadang ade plak rasa mcm nak gugur jantung tersentap dgn bunyi mercun berdentam dentum luar masjid..ishhh22…sabar jer la…

977351912_01ab8f468a zaman aku menjadi warga shah alam…kadang ade jugak luangkan masa berterawikh di masjid shah alam atau mane2 yg dekat tapi tak sekerap dulu..nape la liat sikit skarang ni..kena paksakan diri jugak kadang2 buat kat umah tapi kadang tak sempat buat dah tido…hemmm.. harap2 ramadhan kali ni aku dapat baiki semula kelemahan2 aku yg lepas dan kelalaian aku dapat diperbetulkan…hemmm… insyaAllah…

aku jugak masih ingat dan apply sampai sekarang..ustazah aku pesan..walau macam mane pun kalau awak tak sempat nak berdoa lepas solat, awak baca la ayat Qursi..sekurang2nya untuk jadi penyelamat awak nanti di alam lain..

dan tidak lupa jugak ayat2 amalan yg lain yg alhamdulillah masih aku hafal sampai sekarang macam,

 “wamai yattakillaha yaj’al lahu mahroja…..li kul li shai in qadir..”

“Allah humma nawwir kulubana……birahmatika ya arhamar rahimin..”

“la qad ja akum rasulun min anfusikun……..wahuwa rab’ul ‘arsyil ‘azim..”

terima kasih kepada mereka2 yg mendidik aku…

...our choice...

...our choice...

 

(taken from one website or blog..can’t remember..)

 

 

 

