Tags

, , , , , , , , , ,

...flying without wing...happy..breeze..

...flying without wing...happy..breeze..

 

phewwwwwwwwwwwww…..korangggg….ikut hati aku nak update macam2 nak story…tapi alamakkk macam tak tersempat dah…ni pun gigihkan jugak update…hehehe…takde la busy mane pun…hahaha…saje jer poyo… ;-p

“meliza, this is ur 1st baby tau…ur 1st task..u yg akan handle this instrument so make sure u faham semua n know how to operate it n d maintenance too..bla bla bla….”

my new boss pesan awal2…hehehe…nampak macam okay la…lucky jugak la aku diletakkan under dia coz ade banyak research, collaboration, consultation, instrument, etc (errrr file n document pun berlambak gilerrrrrrr…x tahu mane aku nak start dulu…hahaha..)…harap2nya best la…

“meliza, i don want u to spend the whole week for documentation n purchasing..just settle it in 2 days only so hari lain i want u to join them do the research, make sure ur name will be published too or at least in the acknowledgement…u should show ur interest in doing d research…bla bla….”

ni pesanan dari the big big boss plak…hehehh…he’s very kind…lucky me if i can be a part of d research team n agak cerah la utk sambung master gak nanti.. 😉 … moga2 semua berjalan lancar n impian berjaya direalisasikan…moga happy2 alwiz… 🙂 (actually aku in charge for 2 ###..hav to make sure everything is under control n in good condition..)

 

 

 

 

Okay2 banyak gak ingredient yg aku familiar coz lebih kurang gak mcm tempat lame aku..Cuma kali ni lebih detail lagi..bukan main buat try ok jer tapi kena tahu detail size dia microsize or nanosize, hav to be more careful time prepare sample..how bout the temperature, speed, viscosity,…the bonding pecah ker tercabut ker…hav to know the max level..then shear rate…kena tau how to reduce d particle size…suitable for balm or lotion or cream…everything ade guna instrument utk detect so mmg ade prove la bukan main tengok2 ok jer….hehhehee…

 

I’ve to admit la hair shampoo or body shampoo or floor cleaner, dishwashing liquid, liquid/powder detergent, n others are more easier than this kind of product laaaa…tapi ade gak detergent yg perlukan focus  tinggi n banyak giler spec kena lepas n banyak syarat2 tp once u familiar wt d raw mat should be okay lg la…yer la skrg ni sume nak yg biodegradable, environmental-friendly, non-toxic, non-flammable, neutral….hehe…cosmetic very the leceh one coz kena amik kira pengguna nyer kesukaan..but kalau pharmaceutic no need to be fancy2 pun coz memang korang kena guna pun n hav no choice kan…hehehe….

….

 

Dari kerja dulu sampai sekarang aku rase nak jumpe supplier melayu memang la susah bangatttt…memang majority aku akan jumpa Chinese la klu kat malaysia…yg lepas aku deal ngan comp dr india n china…boleh tahan gak la…( teringat lak sblm2 tu aku keje rmi giler India,Pakistan,bangle…plak tu diorg balik dr sane siap belikan aku baju Punjabi 2 set..errr segan nak pakai..meriah nyer warna…hehehe…) hehehe…awat la kat m’sia xde buat chemical tu sendiri…hemmm padahal palm oil kt berlambak tp kt jst buat smpi 1,2 level jer then jual..so org luar yg bt smpi level 3,4 lak..then kt beli…aku tak tahu la detail diorg nyer cost ke untung rugi ker kan or ade any perjanjian ker kan…tp jst 1 company kat m’sia yg baru try buat tu pun 1,2 jenis jer still x menyeluruh lg,….hemmm…takkan la kat m’sia takde yg expert kan?…asik diorg jd distributor jer bile nak buat sendiri kan?…hehehhe…..

….

 

Hemmm…ape emosi aku ek sekarang ni?? Errr hormone macam x stabil ejr ni mesti sebab emosi pun x stabil berubah-ubah….hehehehehhh….;D

