Tags

,

..senyum di pagi raya..

..senyum di pagi raya..

kalau jadi rabu ni raya maknanya tinggal lagi 2 hari jer lagi…so aku takut tak sempat nak post entry nanti…sementara ada masa ni aku nak amik kesempatan mengucapkan ‘selamat hari raya aidilfitri’ buat semua2 yang disayangi…semoga bergembira di hari raya kayyy…jangan sedih2 ek…kalau sedih ingat jer kat i mesti senyum nyer…hehhee..(poyo giler ayat..ahakssss..)…

nak mintak ampun maaf pada semua2 (termasuk silent readers kalau ada)…maaf kalau ada ayat2 atau cerita2 yang buatkan anda2 yang membaca ‘terasa’ or terkecik hati or tersinggung or ape2 saje…di mana mungkin ade yang merasakan kisah yang ditulis ade berkaitan dengan diri anda atau mungkin ade yang terase seperti memegang salah satu watak dalam cerita2 or drama2 yang ditulis di sini…maaf yaaa…mungkin sangkaan anda boleh jadi benar dan boleh jadi silap juga….saya tidak pernah meletakkan nama yang sebenar atau tidak membognkarkan identiti watak2 utama rasanya dalam setiap entry saya kan…kecuali watak2 yang ceria & happy mungkin ada yang saya dedahkan identiti mereka…so bagi saya pantun ek…

 

hati berbisik, bermelodi aidilfitri,

bayu mendodoi, api pelita rancak menari,

andai tarian jemari ini mengusik emosi,

tiap degupan jantung ini mohon dimaafi.. (-aku-)

….

sebelum balik..sempat jugak maktok kacau dodol kat shah alam…aku jawabnyer hanya sebagai tukang tengok = tukang makan..hehehe…aku memang surrender dari dulu bab2 kacau dodol yerrr…aku suka ratah dodol time tengah cair tengah panas2 masa diorang tengah kacau dalam kuali lagi tu…perghhhh sedap beb…aku x bera[e sangat makan dodol yg dah siap..hehe… 9ni kira tambahan lagi perkara yg korang tak tahu pasal aku tentang makan kan..hehe..)

tadi masa sampai kampung…tengah2 lepak2 jap..mama pun sapukan minyak kelapa kat kepala aku + rambut aku la….semerbak bau..hehehe…ni sampai malam terase lagi licinnya walaupun dah bilas..kira treatment kat umah la ni..ahaksssssss….;P

….

tiba2 terfikir lak…aku yang di dalam blog dengan aku yang di alam realiti sama ke beza ek???? kalau tanye aku memang aku ada la jawapannye…tapi takpe aku serahkan pada korang yang kenal aku….;D

otak aku ni saje jer nak tanye macam2 soalan pada aku sekarang ni…hehehe…

“raya tahun ni agak2 awak pergi tak umah mr.Q1?” (errrr kalau dia jemput datang raya makan2 ker..saya datang la kot..kalau tak jemput emmm difikirkan la kecuali kalau member2 ajak so ikutkan jer la..)

“raya tahun ni agak2 mr.Q2 jemput awak datang raya makan2 tak ke umah dia?” (errr yang ni lagi la tak sure coz well i think i know d answer already la..hahaha…)

“raya tahun ni agak2 awak akan datang tak kalau mr.Q3 jemput raya umah?” (errkk kalau tak datang takpe tak?errr ker kena datang jugak ek?…hehe…ala raya ramai2 ok jer..;P..)

“raya tahun ni agak2 sape datang raya umah ek?” (hahahaha yang ni saya tak tahu la yerrr….meh la datang umah sape2 jer sila la yer singgah2 kalau dah berdekatan area sini tu…hehehhee…)

“raya tahun ni agak2…..bla bla bla…..” (banyak la plak lagi soalan…hehehe…)

…..

remember my previous entry….i did mention bout mr.X1 till mr.X19 (ade sambungan mr.x20 dan seterusnya tapi tak sempat la nak tulis..hehe..)….apepun selamat hari raya yer pada semua tu….

drive safely yaaaa….kepada kamu dan kamu dan kamu yaaa kamu2 tu…..kalau terase sedih takde sesiape or rasa sayu hati or ape2 saje…heyyyyyy saya sayang kamu….ingat tu yaaa…sayang itu punya pelbagai maksud dan punya pelbagai pengertian jadi jangan salah ertikan yaaaaaaaa…..;D

….

wahhhh ala-ala gitu ayat saya kali ni..hehe…ohh lupa lak nak selitkan saya angkut sekali buku sudoku konon2 nak layan main time free..hehe..saya memang gilakan sudoku…mencabar diri pada tahap expert sekarang ni..ahakssssss…;P

makin nak raya ni makin banyak jer slide2 kat dalam otak ni bersilih ganti dimainkan…ahakssssss…

okay2 sebelum panjang ntah tanpa cerita so habis di isni la….

SeLaMaT Hari Raya Aidilfitri…Maaf Zahir batin….Moga lebih diberkati…moga selamat perjalanan pergi dan balik yaa…moga makin tinggi tingakt kesabaran kita yaa…moga semakain subur rasa cinta dan sayang di hati kita yerrr…semoga jauh kita tinggalkan rasa benci dan sakit itu yaaaa…..semoga hati berdendang ceria dan gembira….semoga serba besederhana yaaa….

pedihnya di ulu hati,

bagai tercucuk tangkai berduri,

sematkan kasih sayang di hati,

agar hasad dan benci jauh berlari… (-aku-)

