Tags

, , , ,

aku tahu aku pernah sakitkan hati orang or menyinggung perasaan orang..

aku tahu juga orang pernah sakitkan hati aku or buat aku terase or kecik hati..

….

aku ada terlalu banyak soalan pada dia A, dia B, dia C, dia D…soalan2 tu semua hanya terperuk dalam stor…aku tak punya gelanggang atau pun aku tak diberikan peluang untuk bertarung…ataupun ibarat tsunami..sekali datang, hapus semuanya..tentu saja kita tidak tahu di mana persoalan yang perlu dimulakan..ya kan?…jadi, akhirnya kita lupakan saja semuanya dan mulakan titik garisan yang baru..garis demi garis kehadapan dan masa itu kita jarang punya masa untuk menoleh kebelakang…lama-lama khazanah yang kita tinggalkan seketika itu terus jadi kabur dan mungkin saja kita lupa terus..tak ada guna lagi untuk meraba-raba mencari kunci peti besi yang dah bersarang labah-labah kan??..jadinya boleh pilih sama ada untuk humban saja kedalam gaung atau tempatkan molek sebagai hiasan muzium….

ahhhhhh…minta maaf pada kamu yang tidak faham bahasa kiasan seorang aku ini…ada masa bila emosi aku berselirat…hati aku tak gundah gulana…hemmmm…inilah hasilnya penulisan aku…..

..take a 'break'..

..take a

 

these past few days, i’ve watched Grey’s anatomy series on MTV or n NTV7 or others..aku tak ingat..yang aku tahu i just happened to watch this series…serba sikit emosi aku terpengaruh dengan perjalanan cerita drama ni…siri ni boleh buat aku menangis….hemmm…. aku suka setiap plot cerita ni coz setiap sisi ada mesej yang menyentuh….uhhh tengok la mata aku dah berair masa nak tulis ni…aduhhhh…ala kalau korang tak baca tulisan ni kalau korang just jumpe aku kat luar jer korang tak akan pernah tahu aku menangis…hemmmm…;P

yang aku nak tanye,

Dia A – “boleh aku tahu ape sebenarnya isi-isi perbualan antara kau dengan dia masa kau jumpa berdua dengan dia dan mula titik itu yang merubah segalanya, boleh aku tahu apa kata-kata yang menjadi asasnya, boleh aku tahu lebih detail cerita sebenar-benarnya, just ceritakan tanpa perlu jaga hati aku..aku cuma ingin tahu..boleh?”

Dia B – “boleh aku tahu apa satu-satunya rahsia yang kau simpan dari aku..boleh aku tahu apa yang ‘complicated’ sangat itu?..boleh aku tahu apa sebenarnya dalam hati kau or bagaimana jiwa kau sebenar2nya?…boleh tak aku nak tahu penerangan yang lebih detail juga apa point2nya…dari mula itu bagaimana, selama ini itu apa dia dan di akhirnya entah apa2 ya..ape sebenarnye?..”

Dia C – “boleh aku tahu kita yang di awalnya bagaimana, kita yang di pertengahan pula bagaimana, kita yang di perjalanan pula bagaimana, kita yang kini adakah sama dengan kita yang dulu?..cerita ‘kita’ itu wujud bagaimana ya sebenarnya?..boleh tak aku nak tahu lebih detail penjelasannya, boleh tak aku nak dengar pengakuan dari mulut kau yang sebenar-benarnya?..di mana letak kedudukannya, apa tajuk ‘label’nya, di dalam itu pernah or masih or keliru or serba salah or hilang or tiada?..boleh bagitahu aku sebenarnya?..”

Dia D – “boleh aku tahu kenapa kau ‘mengeraskan’ diri & hati mungkin…boleh aku nak tahu lebih detail bagaimana rupa bentuk setiap inci dinding hati kau, tiap inci segi pemikiran kau, tiap inci gaya pergerakan physical kau?..boleh aku tahu makna-makna yang sebenar pada tiap perlakuan kau..boleh aku nak tahu apa yang kau cari?? apa yang masih belum kau temukan? boleh aku tahu kenape kau ignore ‘orang’ macam kertas terbuang, kadang boleh disepak kadang boleh dibaling, kadang boleh diconteng, kadang boleh dipijak, kadang diterbangkan melayang, kenapa ya diperlakukan sesuka hati?? boleh aku tahu setiap reasons yang sebenar2 untuk semua pertanyaan yang tak pernah terjawab or yang tak ditanyakan or yang selama ini di ignore saja..boleh aku tahu sejelas2nya?..”

