Tags

, , , , , ,

“Mila…tunggu…amboiii pandainyer kau berlakon..naik meluat aku tengok..sakit hati aku ni tau..”

“berlakon ape ni Tika? I tak buat ape2 pun..”

“haa sebab u tak buat ape2 tu la yang menyakitkan hati i..pandai betul u berlakon eh…heiii u ni tak malu ker terhegeh-hegeh nak kejar Tuah lagi…u tahu kan dia dah dengan i…yang u sibuk2 nak terhegeh-hegeh lagi kenape?..u ni memang perempuan tak tahu malu la…”

“Tika..i datang sini Cuma nak melawat mak Tuah sakit..kebetulan I call Tuah nak discuss hal batik..lepas tu dia bagitau yang mak dia masuk hospital so I datang la nak melawat..i masih ada maruah diri lagi ok..”

…..

“Tuah…I tak kira sekarang u pilih I ker dia?”

“Tuah, I balik dulu la..” (Mila)

Part yang best tu…slumber giler Tuah terus kejar Mila tanpa hiraukan pun Tika…tercengang-cengang member…hahahaa….;P

“Tuah…I’m sorry…I memang tak patut ada kat sini kan?…i tak patut datang ke sini…I selalu berada di tempat yang salah…I selalu jadi pengacau jer kan…”

“Mila…I pilih u….u bagi I sesuatu yang I tak pernah rasa sebelum ni….i tak tahu macam mane nak cakap…tapi rasa tu ada dalam hati ni yang I tak pernah alami sebelum ni…”

“I tahu…I pun rasa jugak…tapi I rasa I memang tak patut ada kat sini kan..i pergi dulu..”

…..

Errrr dialog2 dari drama Bicara Cinta ni aku ingat2 lupa la…kira lebih kurang camtu la bunyinyer…point tu kira sampai la tapi tak la sebijik macam diorang berdialog tu kan…hehe…kebetulan tertengok semalam….adoyaiiiiii letih jalan cerita drama tu…ape la susah sangat kalau dah dua-dua suka sama suka kan…aduhhhh jaga hati sendiri dulu la kan sebelum busy nak fikir jaga hati orang lain yg suka kat kita plak tu…aduhhhh… bikin gue pusingggg aja…ahakssssssssss… aku kadang2 suka guna bahasa seberang…heheee…

Takde la kan…kalau bertepuk sebelah tangan ker lain la cerita kan…ni sama2 tepuk amai-amai…adoyaiiiii…..errrrr tapi tak boleh cakap lebih2 gak…coz kalau aku pun agaknyer ‘goyah’ macam diorang tu jugak…hahahaha….cakap memang senang la kan…hehehee…;P

……..

..blurrr...

..blurrr...

Tetibe aku teringat beberapa perkara…hemmm…aku teringat dialog seorang ibu yang aku pernah jumpa satu masa dulu…lebih kurang camni la bunyinya…

“….sementara dah ada yang nak kat dia so biarkan jer la diorang kawan……macam nomey ni dah ada kereta sendiri semua..kadang lelaki takut nak dekat…..”

Errrrrr lelaki2 kat luar sane tu…korang takut ker nak dekat dengan aku hahh? Helllooooo macam la aku ada banglo 3 tingkat + kereta CLK + tanah ber’ekar’ + asset bermillion + dalam bank bertimbun-timbun yang sampai orang takut nak dekat plak…. Adoyaiiiiiii… terngiang-ngiang plak ayat tu…hemmmm….aku keje pun cukup makan jer + kereta pun asal boleh jalan sampai destinasi…..errrrrrr ke aku ni memilih hahhh???

Emmmm….mane ade beb….timbang tara tu ada la….hehehe….takde pun aku letak criteria tinggi melangit coz aku pun bukan macam puteri turun dari kayangan….so cukup2 jer la kan…..entah la balik2 isu kahwin + jodoh + boyfriend ++++….. alamak beb…dah kalau u all tak tackle aku takkan la plak aku nak tackle korang plak kan….errrrr tapi pernah ker ek aku yang tackle dulu…ahaksssssssss….tu aku tak nak jawab la…lu fakir la sendiri….hahahaha…..

Agaknyer kan…aku ni pergi cari lelaki yang mencabar n menguji tahap kesabaran aku tapi agaknyer lelaki plak cari wanita yang mencabar n menguji tahap kesabaran dia so camner???sah2 la takde ending…coz aku kejar yang mencabar tentu la aku sanggup buat ape saje kan then orang tu mesti la Nampak aku tak mencabar bagi dia (yer la dah sah2 kalau yang aku suka takkan aku nak amik risiko main tolak2 tak ker haru kalau terus jatuh gaung tapi kalau yg kureng suka tu la yg selalu main tarik tali..hehehe…)

So same la gak macam pandangan aku pada lelaki yg datang kat aku so tentu la aku tak rasa mencabar coz dia sanggup buat ape saje untuk aku lak kan…adoyaiiiiiii sampai bila pusing2 tak abis camni…

Haaa ni la yang orang suruh pegang point : “responsibility” lebih dari point lain seperti “physical” ker “look” ker “harta” ker “cinta” ker n lain2 la +++++….

Hahahahaa…aku tak tahu la korang faham ker tak ek….;P

alaaaa sebenarnye ‘jodoh’ tu belum sampai or belum terjumpa tu yg belum ada ‘kuch2 hota hai’ dalam hati ni…ahaksssss…

….

pssstttt korang aku nak bisik ni…hehehe…

malam semalam tetibe ade sorang makhluk ter’call’ aku…errrr aku cakap ter’call’ sebab emmm yer la pelik la jugak kan…lame dah senyap so agaknyer dia ter’dial’ so aku ter’angkat’ so kitorang pun ter’berbual’ la kan…hahahaa merosakkan bahasa betul la aku ni…(kalau aku guna bahasa melayu tahap tertinggi nanti korang plak yang tak faham..chewahhhh bunyi macam berlagak jer almaklum BM A1..opsss terberlagak plak..hahaha…poyooo gilerrr..).takde la kalau korang nak aku guna bahasa melayu klasik pun aku no hal nyer tapi korang la tak faham nanti…sedangkan aku tulis puisi/sajak guna bahasa kiasan dah berpusing-pusing jer kepala korang aku tengok dengan kening berkerut-kerut time baca kan??kann???…ahakssssssss… ;P

opssss berbalik pada cerita call tu…emmm aku relax sikit dengan conversation semalam compare dengan yang sebelum2 ni coz lebih cool n tak menyimpang terkeluar garisan la kot…jadi flow pun steady jer…takde la sesak nafas kan…ahakssss…once again…NOTHING…just saje nak selitkan kat sini…hahahaa…;P (errrr ikut hati dengan dialog2 sekali aku nak masukkan…hahaha…tapiiiii…..tahu tak ape “Q” yg aku suka….bila ada orang tahu rahsia tentang kita or tahu sesuatu yang sebenarnya kita dah ‘kantoi’ tapi dia tak meng’kantoi’kan kita n berlagak seperti biasa…hemmm..sangatttt la menarik “Q” itu…sebab aku pun punya “Q” yg sama itu jugak…hhehehe…so selamat la korang kalau korang ter’kantoi’ dengan aku coz aku zipppp my mouth…don worry…:P

