Tags

, , , , , , , ,

I read this from someone’s blog n would like to share it here with all of u…my frens…..

How to Dance in the Rain


It was a busy morning, about 8:30, when an elderly gentleman in his 80’s arrived to have stitches removed from his thumb. He said he was in a hurry as he had an appointment at 9:00 am.I took his vital signs and had him take a seat, knowing it would be over an hour before someone would be able to see him. I saw him looking at his watch and decided, since I was not busy with another patient, I would evaluate his wound. On exam, it was well healed, so I talked to one of the doctors, got the needed supplies to remove his sutures and redress his wound.


While taking care of his wound, I asked him if he had another doctor’s appointment this morning, as he was in such a hurry. The gentleman told me no, that he needed to go to the nursing home to eat breakfast with his wife. I inquired as to her health. He told me that she had been there for a while and that she was a victim of Alzheimer’s Disease. As we talked, I asked if she would be upset if he was a bit late. He replied that she no longer knew who he was, that she had not recognized him in five years now. I was surprised, and asked him, ‘And you still go every morning, even though she doesn’t know who you are?’
He smiled as he patted my hand and said,‘She doesn’t know me, but I still know who she is.’

I had to hold back tears as he left, I had goose bumps on my arm, and thought,
‘That is the kind of love I want in my life.’


True love is neither physical, nor romantic. True love is an acceptance of all that is, has been, will be, and will not be. The happiest people don’t necessarily have the best of everything; they just make the best of everything they have.I hope you share this with someone you care about. I just did.’Life isn’t about how to survive the storm, but how to dance in the rain.’

….

 

Hemmmm…if I could marry a man like that, I’d be very happy….

Ingat tak movie 50 first dates….hemmm…

 

ade ker lelaki yang sabar menjawab tiap soalan aku hari-hari even mungkin ada soalan sama yang diulang??

 

Ade ker lelaki yang sanggup menjaga dan menerima diri aku seadanya aku even akan datang pelbagai kemungkinan yang boleh berlaku dan pelbagai perubahan yang mungkin terjadi, ade ker yang sanggup???

 

Ade ker lelaki yang tak jemu untuk berbicara dengan aku tiap hari..pagi petang siang malam malah tiap detik mungkin, ade ker??

 

Ade ker lelaki yang suka nak pandang wajah aku sehari-hari dan tak pernah berniat untuk palingkan muka dari aku walau marah macam mane pun, ade ker???

 

 

Ade ker lelaki yang tak pernah lupa dengan janji2nya, yang setia hingga akhirnya dengan cinta yang utuh kukuh untuk aku..ya untuk aku sahaja dan tidak dikongsikan hatinya dengan wanita lain selain aku, ade ker???

 

Ade ker lelaki yang sanggup menceriakan dan menggembirakan tiap hari2 aku even seteruk mane pun hari yang bakal dihadapi tapi dia masih mampu tersenyum bila dengan aku, ade ker???

 

Ade ker lelaki yang boleh layan karenah aku, yang mampu menjinakkan kedegilan aku, yang mampu melayani kemanjaan aku, yang tidak jemu dengan sifat2 yang ada pada aku, yang tidak cuba transform aku jadi wanita lain tapi yang Bantu memperbaiki kelemahan2 yang ada pada aku, ade ker???

 

Ade ker lelaki yang berhemah..tidak menengking dan meninggikan suara seboleh-bolehnya walau keadaan setegang mane sekalipun..ade ker yang masih boleh bercakap dengan lembut penuh hemah dengan sentuhan menusuk hati, ade ker????

 

Ade ker lelaki yang menyayangi aku sesungguhnya…melindungi aku sewajarnya…tidak sekali-kali meminggirkan aku or tidak pedulikan aku walau busy mane pun dia, ade ker???

 

Ade ker lelaki yang pentingkan aku dan anak2 dan mampu balancekan dengan kerjaya dia…tidak mabuk kerja or mengejar kerjaya tinggi melangit hingga abaikan aku dan anak or familynya…ade ker???

 

Ade ker lelaki yang tidak jemu bergurau-senda…bergelak ketawa walau umur hamper ke hujung usia tapi masih mampu kekalkan segala romantism yang semarak…bukan hanya nafsu semata tapi kasih saying seikhlasnya, ade ker????

-ade ker lelaki yang ikhlas menjadikan aku isterinya..juga seorang teman, kawan, sahabat, bestfriend, kaunselor, rakan layan gila2, teman suka duka….seronok bergelak ketawa dengan aku dan juga mencari bahu aku untuk menangis…..ade ker???

-ade ker lelaki yang betul2 bertanggungjawab tapi tidak mengongkong/terlalu menyekat…yang terdetik cemburu tapi tidak terlalu cemburu gila…yang bertolak ansur dan saling tolong menolong…yang rajin berusaha mengumpul harta dunia bersama-sama juga mengajak mengejar bekalan akhirat bersama-sama…ade ker??

– yang utama ade ker lelaki yang mampu aku cintai sesungguhnya yang juga dia menyintai aku sesungguhnya….yang akan masih sama2 tersenyum gembira di hari tua nanti….ade ker??

 

Ahhhhhhhhhhhh aku dah mula menulis dengan panjang lebar….mula berjiwang tangkap leleh plak kat sini….uhhhhhh….aku dah cakap kalau korang nak termuntah so main jauh-jauh la beb……

 

Aku bukan hanya meminta or mengharapkan lelaki seperti itu tapi dalam masa sama juga aku melatih diri aku seperti itu criteria yang aku mahu….so BINGO…

 

Advertisements