Tags

, ,

ape silapnya dilahirkan sebagai ‘aku’ ni yer…hemmmm…

nope..jangan salah faham…aku bukan tak bersyukur or nak mengeluh tak tentu pasal…

cuma aku nak rewind perjalanan hidup aku jap ek….nak berfikir sejenak…

– hemmm kulit aku mungkin kategori yang sangat2 sensitif (aku tahu ramai lagi yg lagi sensitif dari aku tapi ni aku nak bercakap pasal aku so takyah la nak ‘juih/cebir bibir’ tu nak cakap aku mengada-ngada or stok manja plak….awas la korang yg jenis camtu ek..)……

dari kecik aku merasa kulit aku allergic dengan pelbagai jenis makanan/benda…kena tahan nafsu takleh makan seafood….siap gi jumpa banyak Dr. pun…baru2 ni aku gi jumpa Dr…diorang semua tahu aku ada sejarah allergic dari kecik lagi pun….tapi dah lama aku tak kena…..dulu kecik2 teruk jugak la….

Dr. sampai pesan kat aku “you tak boleh makan ikan kecik2, u tak boleh makan seafood, u tak boleh cuci pinggan or basuh baju pakai tangan yg bersentuh dengan sabun2 basuh semua tu, kalau tak pun kena pakai glove, you tak boleh itu you tak boleh ini..”

huhhhh….takde makne la aku nak ikut keseluruhannya kan nanti lagi orang cop aku stok manja sedangkan orang tu tak tahu derita aku kan…mulut laju jer sedap mengata orang kan…ade aku rasa macam nak cili jer kan….satu masa aku terpaksa makan pakai sudu n garfu…so mulalah orang nak cakap aku ala-ala barat plak dah tak nak pakai tangan….huhhhh…

peduli ape aku…sampai sekarang pun aku dah terbiasa makan guna sudu so jarang gak la aku pakai tangan even dah baik…..sekarang aku tak kisah dah pun ape orang nak cakap yang penting aku punya suka la…kalau aku sakit ade korang amik tahu ker? takde kan….huhhhhh……kalau aku sakit sampai nak mati baru korang nak nak menyesal plak ker….huhhhhh…..

ok banyak makanan yang aku tak makan or tak sentuh kalau dihidangkan…so aku nak cakap ape…..takkan aku nak tampal kat dahi yang aku allergic tu allergic ni tak boleh itu tak boleh ini…kalau aku muntah ade korang nak tolong tadahkan ker? huhhhhhhhhhhh……. cakap pandai…huhhhhh….

korang patut bersyukur dilahirkan kulit tak allergic or perut tak allergic ape2 or ok semua kan…..korang ingat aku takde langgar pantang ker…kadang2 aku langgar gak tapi risiko aku tanggung sendiri la jugak kan….

