10 muharram – Hari ‘Asyura…

hari ni aku puasa sunat ‘asyura….pagi2 tadi dah mandi sunat ‘Asyura… malam tadi dah buat siap2 solat sunat ‘asyura 4 rakaat 2 salam, baca surah al-ikhlas 15x tiap rakaat….buka puasa insyaAllah makan bubur ‘asyura pulak… 😉

oh yaa..lupa pulak..aku pakai celak jugak hari ni.. 😉

…..

mama sms..

zikir hari2 minimum 70x

hasbiallah nikmalwakil, nikmalmaula wanikma nasirr…

lain2 info or fadhilat or cerita2 di sebalik 10 muharram korang boleh baca dalam buku or dalam internet pun banyak rasanya kan… hemmm…banyak betul kisah2 yang berlaku masa 10 muharram…

semoga aku dan keluarga dikurniakan kesihatan yg baik sepanjang tahun dan dipanjangkan usia dan dilindungi dari malapetaka yang tak diingini…amin.

Advertisements