Kebetulan masa menonton TV tadi tetibe terperasan sedutan cerekarama TV3 yg bakal ditayangkan sabtu ini..tajuknya “Sebelum menutup mata”…hemmm…aku sempat perasan lakonan Ako Mustapha dan Ayu Raudhah…hemmm…menarik ni untuk ditonton..hemmmm….. 😉

…..

Sms dari mr.N

“Slm, org br belikan awk kek lapis. Choc buttr lapis ngan biscuit sticks.”

..

Nyummm nyummm terliur aku baca…tapi entah bila nak jumpa dapat amik kek tu agaknyer…hemmm…kebetulan dia ada keje terbang ke Sarawak so aku saje la pesan kek lapis…tak harap pun dia beli tapi kalau betul dia belikan…terima kasih bebanyak la kan….mood dia tengah ok la kot….camne la agaknye rupa n gaya dia sekarang ek?yer la lame giler dah x jumpa…dah berisi sikit ke or still kurus?…hemmm… (wooo, I don think I’ll start ‘anything’ again wt him….past is past….so we’re just friend now…)

Aku cepat hilang focus bila terlalu banyak kerja yang dilambakkan depan mata…otak aku tak tahu nak fikir mane satu…aku selalu hilang punca menyusun ikut prioriti sebab aku selalu rasa semuanya penting dan nak lakukan semuanya secepat mungkin dan serentak….jadinya terkejar sana sini tapi hilang focus pada satu2nya…hemmm….yaaa banyak belajar tapi tak focus pada tiap satunya…hanya tahu di permukaan dan tak banyak yg sampai ke akar umbi….hemmm….masa yg terlalu pantas mengejar aku atau aku yg tak pandai bergurau senda dengan masa 24jam yg diperuntukkan untuk aku….hemmmm…..\

…..

“hakim, cuba tengok gelas air abg epi, abg ajis n kak lis…diorang makan tak minum air pun..tak luak pun lagi air…”

.

Hemmm…yup…kami adik beradik dah terbiasa dan sangat biasa dari kecik lagi dah diasuh oleh Tok ayah dan maktok….kami hanya minum air selepas habis makan….kalau nak minum pun sebelum mula makan dan setelah habis makan baru minum habiskan air….kadang2 dah siap basuh tangan sampai lupa plak nak minum air…dah lama lepas tu baru minum air…hehehee…kecuali kalau pedas giler or nak hampir tercekik haaa tu lain cite la….hemmm petua orang tua-tua….dan ada baiknya dari aspek kesihatan juga…saya malas nak cari sebabnye so kamu pandai2 la cari sendiri kalau nak tahu yaaa…..kalau kamu makan berulamkan air hemmm tak rasa nikmatnya makan tu…perut dah kembung dengan air….hehehe….banyak bagusnya amalan tu…cari la sendiri yaa…

….

Saya selalu terfikir-fikir…macam mane agaknye bakal mak mertua dan bapak mertua saya nanti ya?? Bagaimana pulak family2 kaum kerabatnyer?? Banyak karenahkah mereka?? Atau baik-baik sahaja semuanya?? Saya mohon moga yang  baik-baik saja semuanya….jangan ada bermasam muka, berhasad dengki, mengumpat tak tentu hala, bertelingkah sesama sendiri, dan macam2 yg negatif moga dijauhkan….oppsss lupa plak, bagaimana pula la yer rupa bakal suami saya nanti?? Bagaimana orangnya?? (moga cukup ilmu agamanya..cukup serba serbi…) Hemmm…still couldn’t imagine it… ;P

.

Advertisements