Tags

, , ,

phewww…hari ni di tempat kerja sepanjang hari, suasananya seolah-olah diserang Tsunami dan orang ramai sedang berkejar sana sini dalam usaha membangunkan kembali daerah yang tonggang terbalik dengan khazanah yang bertaburan di sana sini….atau pun terasa seolah-olah kami-kami semua sedang terkandas dalam kesesakan lalu lintas yang teruk sekali di mana wajah-wajah keliling ada yang tersenyum dalam keserabutan, gelak ketawa dalam debaran menggunung, tangisan sedu-sedan dalam tekanan yang meninggi, kekerutan dahi dalam keresahan, tidak senang duduk akibat kekalutan yang melanda, ada juga wajah yang polos seolah tidak bereaksi, atau tegang untuk memenuhi permintaan2 bertubi-tubi, sesak nafas dengan dentingan jam di skrin monitor, ohhhhhhh terasa seolah-olah ingin memetik ibu jari dan berilusi saat itu masa terhenti seketika dan semua di keliling membeku tidak berganjak dan hanya akan kembali tersedar saat semuanya berpaksi pada garisan normal....hahaha…’wish’ yang seakan-akan mimpi sang puteri dalam dongengan moden….ahakssssssssss…….

…..

hemmm…yaaaa ayat2 di atas sudah cukup untuk gambarkan bagaimana suasana di tempat kerja saya akhir2 ini….boleh sakit mental dibuatnya atau boleh muntah darah atau coma 2 hari….ahaksssssssssss….(itu kalau ada yang tak tertanggung la tapi setakat ni masih boleh ditimbunkan di bahu ini lagi…errrr kalau agak2 dah senget sebelah nanti akan cepat2 la saya pass pada kamu kamu yaaa…ahakssssssss…. 😉 )…..

….

hemmm….saya hormat pekerjaan2 kalian dan mungkin juga ada yang saya admire tapi saya juga tarik nafas lega dalam kekalutan kerja sekarang…cuba membayangkan diri berada di celah-celah taman bunga yang berduri di mana duri-durinya terselindung di balik dedaun hijau…bila sekali sekala terguris tercalar baru terperasan di mana letak durinya…dan hari demi hari semakin menyesuaikan diri berkongsi udara yang sama, mulai cekap menyusun langkah beserta tarian berpentaskan batu-batu kerikil...hemmmmm….ini la saya bila terasa ‘pressure’ or ‘stress’… terkeluar ayat2 indirect version seperti ini…itu pun jika kamu faham istilah2 saya….hehehehe…. 😉

