Tags

, , ,

 

 

 

.lepak extreme park.

.lepak extreme park.

 

 

,…..

Selamanya Cinta
by D’cinnamons


di kala hati resah
sribu ragu datang memaksaku
rindu semakin menyerang
kalaulah aku dapat membaca pikiranmu
dengan sayap pengharapanmu
ingin terbang jauh

biar awanpun gelisah
daun2 jatuh berguguran
namun cintamu kasih terbit laksana bintang
yang bersinar cerah menerangi jiwaku

andaikan ku dapat mengungkapkan
perasaanku hingga membuat kau percaya
akan kuberikan seutuhnya
rasa cintaku selamanya…selamanya…

andaikan ku dapat mengungkapkan
perasaanku hingga membuat kau percaya
akan kuberikan seutuhnya
rasa cintaku
rasa cinta yang tulus dari dasar
lubuk hatiku

Tuhan, jalinkanlah cinta
bersama.. slamanya

….
….

…..

lagu ini cukup menarik buat aku time2 camni…layann….

..

(dialog filem Cintapuccino)

“kamu aneh, rika..”

 

“rahmi, aku nggak mahu kamu menikah gara-gara undangan telah dicetak la, gedung telah di booking, atau apepun itu…aku maunya..kalau kita nikah, cinta kamu memang buat aku..aku rasa sebaiknya, apa yang kita telah rencanakan ditahan dulu..sampai kamu yakin sama suara hati kamu, Mi…”

…..

“dulu wak yaa persis kamu…merokok sejak smp..berhenti merokok ketemu calon suami..kenapa wak sekarang merokok lagi?..kerana wak menyesal sekali..tak kahwin dengan orang yang wak paling cinta….”

….

“zaman sekarang..cinta tak perlu perjuangan ya?..calon isteri ditinggal begitu saja..kadang2 cemburu……

….

“Oh My God!!…..It’s real Nimo..Nimo yang slama ini aku khayalkan..ternyata benar-benar ada, dan dia berdiri tak jauh dari bangkuku..Aku menyebut ini satu pertanda..aku menemukan Nimo ku..So real!..”

 

….

Hemmm….ikut hati aku malas nak update..tapi…….seperti yang aku dah jangka…belum cukup sehari lagi sampai di rumah ni..topic itu dah dibangkitkan…hemmmm….belum sempat aku nak bersuara atau membentangkan apa2 hujah yang aku ada…aku hanya mampu mendengar hujahan yang diberi…hemmm….

Apa aku tak punya hak memilih??

Apa aku tak punya hak untuk suarakan rasa hati??

Hemmmm…..biarlah aku diam saja…biarlah takdir menentukan segalanya….

Tentu ada yang terbaik yang telah disediakan oleh Yang Maha Esa….

….

“dia udah pergi, Lin”

 

“siapa?”

 

“mau nanya lagi..Nimo, Lin!..katanya udah berangkat ke Brunei..”

 

“nggak mungkin la dia pergi nggak bilang sama lo..”

 

“tapi temannya di Jakarta bilang gitu ke gue  tadi…gua cuma pingin ketemu sama dia lagi…gue ingin bilang sama dia yang slama ini dia obsessi gue, dia idol ague, dia cinta mati gue, Lin…Nimo tu cinta mati gue, tapi dia nggak pernah tahu dari zaman SMR sampai kuliah semua buku diari gue penuh nama dia…Nimo nggak tahu Lin..Nimo nggak tahu yg dia cinta mati gue..dan gue nggak mahu kehilangan dia Lin…”

 …..

.

entah la..aku cuma rasa kecik hati sket jer ngan mama….tapi aku tak berbunyi pun..aku diam jer mendengar kata2nya…

.

“……lebih baik dapat yang sama tempat keje…satu bumbung lagi senang….daripada dengan orang luar yang entah sape2 jer…entah ape2 jer jumpa mane2…..bla bla bla………”

.

panjang lagi hujahnya tapi malas nak ingat…..lebih kurang la camtu bunyinya….satu bumbung bukanlah maksud satu ofis tapi bawah satu organisasi….dah kalau aku tak nak terima yg lain2…so diharap aku terima yg bawah 1 organisasi yg besar itu….cuma terasa la nape plak cakap yang ‘orang luar’ tu yang entah sape2 or ape2…..tak semestinya orang dalam tu baik or elok perangai or mampu bahagiakan kita kan??? (sokong la aku plak..)……’orang luar’ yang ditekankan tu aku dapat agak macam nak maksudkan pada mr.D kot spesifiknya….hemmmm….ape kessss….

.

adoyaiiiiiiiiiiiiiiiiiii………letih la camni….malas la nak fikir…lantak la…. tahun ni aku tak nak fikir ape2…banyak lagi keje bertimbun yang aku nak fikir….arghhhhhhh….tengok la tahun depan kalau rajin aku fikir la…kalau tak aku buat tak tahu jer…..urghhhhh………

….

actually my mom is a very nice woman…kind-hearted….cuma kadang2 garang sket la….hehehee….dah tu masuk bab2 ni macam serius plak…aku dah la tengah pening2 ni…ditambah lagi ayat2 ‘sentap’ mane la tak jadi emosi kan…..tak pe la….go wt d flow kan…wateva…..

