cerita caca-merba + campur2 macam air batu campur… ;P

.life ibarat air batu campur..

.life ibarat air batu campur..

– last week aku sedikit ‘panas hati’ dengan sorang makhluk Tuhan ni..aku punya la isi borang keluar kul 3.30pm coz nak berkejar ke Lhdn…sampai kat kereta, ada kereta block depan keta aku plak..aku relax lagi..tengok2 ada tinggal nota no. telefon utk dihubungi…so aku terus la call hp dia…tak berangkat 3,4kali…telinga aku pun dah terhafal lagu bila call hp dia “kujejak jalan yang berliku…..”…(kira kalau orang call tu macam dengar terharu kot… ;P…)…takpe..aku sms plak..aku msg guna ayat baik2 jer elok2, siap aku tulis minta maaf lagi boleh tak tolong alihkan kereta….perghhhhhhh 1/2 an hour aku tunggu macam tunggul kayu kat dalam kereta (sebab gerimis so takleh tunggu kat luar kereta kan..)…..

aku buat relax lagi…takpe aku cari akal pinjam kereta member ofis la jap…kelam kabut aku sampai2 kat Lhdn dah kul 4.15p.m….nasib baik la akak2 kat situ baik2 + diorang tengok muka aku yg agak ‘kesian’ waktu tu kot…so diorang tolong jugak settlekan coz kalau ikutkan kul 3.45p.m kaunter bahagian tu dah tutup….Alhamdulillah settle semua hal aku…. aku sampai ofis balik lagi 10mins nak kul 5p.m….hampehhhh kereta tu tak beralih lagi….dlm 5.10pm tu baru la aku boleh keluar kereta…sebelum tu aku dah siasat dah sape tuan punya kereta tu…. huhhhhhhhh….aku kalau nak tahu macam biasa la sampai lubang cacing pun aku korek kalau memang aku nak tahu sangat….

ohhhhh rupanya seorang wanita berjawatan tuttttt…hemmm tak boleh ker dia reply back sms say sorry ker kan…at least sejuk la hati aku ni kan….huhhhh…ohhhh yaaa mungkin sebab jawatan dia ‘tinggi’ kotttt….ahhhh lantak la pedulik ape aku….nanti satu hari aku teringin nak tengok camne rupa orangnyer tu ek….kalau muka ‘kerek’ memang aku tambah lagi sokseksoksek tapi kalau muka ala ‘baik’ takpe la dimaafkan…chewahhhhhhhh………bukan ape kalau aku takde hal urgent takde la aku nak panas hati kan….ape salah dia turun jap alih keta masuk kat parking aku kan?? adoyaiiiiiii lain kali baik tak payah tinggalkan note langsung…takde la aku tunggu macam orang ‘terlebih pandai’ kan…

…..

– ada sorang Wak ni….entah ya entah tidak…dia tengok aku then dia senyum2 cakap kat aku….

“..kau ni ada orang kat tempat keje sana dok perhati kau ni..tapi kau buat ‘derk’ (buat tak tahu je) je kan…hensem orangnya..”

“mana ade Wak ni..pandai jer…kalau hensem Wak awal2 lagi saya dah perasan dulu…” ;D

hahahahahaa…..tergelak aku…entah ek…takde plak aku perasan…lagipun kat tempat aku tu ramai jer dah kahwin + dah tunang + boyfriend orang + …….tak tahu la kalau ada yg selisih area2 tu…hahahahaa….poyo giler…takde la…..main-main jer kot……… ;P

…..

– aku teringat pasal ‘bestfriend’ aku mr.* tu…sedap jugak dia belanje aku bawak makan asam pedas kat Bp aritu… shopping beli seluar slack…ooo size 33 rupenyer dia….segan2 plak dia masuk fitting room tak nak keluar untuk ukur nak potong kaki seluar tu…sampai budak sale tu yg gi ukur dalam fitting room…hahahaa…segan ngan aku la tu…ahaksssssss…. ;P lepas tu turn aku plak shopping sandal baru…ada 2 berkenan then minta pendapat dia pilih which 1 is d best so aku beli yg tu… ;D…. (duit aku laaa beb takkan plak aku yg bukan gf dia nak blanje lak kan….ahakssssssss….)

teringat plak aku time teman lagi sorang ‘kawan’ dulu mr.* masa nak shopping kat G2000…(dia la yg try kemeja semua…aku tak cukup fulus lagi…ahakssss…)……dia siap panggil aku lagi time kat fitting room tu…siap keluar lagi tunjuk depan aku n tanye pendapat aku ok ke tak…(erkkkk clueless jap aku…ahakssss… yg pasti aku bagitau dia yg aku berkenan color kemeja yg lain dan bukan yg dia dok try semua tu…hehe..eleh,penting ker pendapat aku kan?…)….well, aku tak tahu la lepas tu dia beli yg pilihan dia or pilihan aku…. ;P….

teringat jugak aku…dulu time keluar dgn ex-bf aku mr.*…suruh dia try 1,2 kemeja then pilih 1 yg berkenan di hati so terus aku belanje sebagai hadiah utk dia….lepas tu puas hati coz bila dia gi interview mane2 mesti dia pakai kemeja tu….ehemmm…tapi aku rasa sekarang kemeja tu dah tak berharga langsung pd dia n ntah2 dah dihumban ke mane jer kan coz sekarang mr.* tu punya duit berlimpah-ruah n dah lebih branded lagi kot baju2 dia…ahaksssss….(ape kesss plak nak ingat…lantak dia la kan… ;P….)

last week aku gi jalan usha2 tengok barang kat chow kit…sekali tetiba ada yg berkenan di hati plak….ehemmm….baru jer nak bayar tapi dah ada makhluk Tuhan yg baik hati tolong bayarkan ek…..hehe… ;)… (tak mintak ok…;P..)

tapi bila ada ‘barang’ yang dia nak beli plak…aku boleh cakap…tak payah la, smart sangat nanti ramai plak yg tackle u…..hahahaha…. (sengal giler…aku takpe tapi orang lain tak boleh plak ek?…. ;P….)

– cerita ntah ape2 jer….errr bukan ker ‘berkawan biar 1000 kan?’…. well, lumrah alam….hidup macam pusingan roda kan….. ada orang pernah permainkan hati aku dan ada orang yg aku pernah terpermainkan hati dia…. ada orang yg aku suka tapi tak suka aku dan ada orang yg suka aku tapi aku tak suka…..ada orang yang serius dan ada orang yg hanya main-main…. ada orang yg bertanggungjawab dan ada orang yg lepas tangan…. ada orang yg tak punya rasa bersalah dan ada orang yg selalu rasa serba salah….ada orang yg nangis gembira dan ada orang yg nangis bersedih…..ada orang yg ketawa benar2 gembira dan ada orang yg ketawa hanya untuk menutup luka di hati…….-BINGO-

…..

– tadi rasa macam banyak benda jer nak cerita tapi macam ada banyak yg nak cerita pasal hal kerja + nak mengutuk + nak bergossip tapi sebab libatkan tempat kerja aku n soal kerja aku so baik aku tutup cerita sebelum ada yang terlepas masuk kedalam blog ni….tak pasal2 dari luahan rasa sendiri boleh jadi isu besar yg boleh digaduhkan plak bila ada yg terbaca kan….tapi harap2nya takde sesiapa la kat tempat kerja aku dan seangkatannya yg terjumpa blog ni yaaaa…..malas nak panjang cerita…. kalau ada pun senyap2 jer jangan sampai aku tahu coz nanti tak selesa….

-peace-

…..

..smart seyy pendekar laut..

..smart seyy pendekar laut..

