Tags

semalam pergi kenduri kahwin mak aiiiiiii makan lauk udang tu…..nyummm nyummm…ni la 1st time aku jumpa lauk kenduri buat lauk udang besar2 plak tu…kalau kat meja pengantin jer tak heran la..ni semua orang pun dapat rasa….memang sedap lauk2 semalam + banyak betul kuih2 sampingan + gift pun menarik…banyak sungguh….meriah gitu….

semalam, pagi2 time tengah bersembang kat phone dgn mr.D..tetiba terkeluar cerita pasal blog plak n aku pun tercakap pasal member2 yg aku kenal thru blog…terus jer dia tanye ape add blog aku….errr of course la aku tak bagi…mane bleh dah macam2 aku tulis dalam ni kira dah macam online personal diary aku kan….orang tak kenal baca takpe la aku tak kisah sangat n kalau setakat member2 yg close ngan aku takpe lagi..diorang boleh faham apa2 yg aku tulis dalam ni…aku takde la bagi add blog aku kat sape2…kalau boleh aku tak nak orang yg aku kenal terbaca coz kadang takut ada yg salah tafsir n salah faham…blog ni just luahan hati aku ape yg aku rasa pada waktu tu n aku terus tulis kat sini so kadang2 sekadar lepas geram or lepaskan stress or rasa hati jer then lepas2 dari tu dah takde makne ape dah…n ada yg aku dah lupakan pun….tapi kalau yg kenal aku yg baca tu member2 rapat aku maybe diorang boleh faham kan…ada masa aku serius ada masa aku main2 je…..

bukan taknak bagitau mr.D cuma segan la aku.. dah aku cerita pasal dia kat sini kan….nanti takut dia salah tafsir ape2 lak, dah jadi lain cite plak nanti…. yer la dia cakap “ooo diorang u bagi baca tapi dgn i tak boleh plak..”…. adoyaiii… apepun jangan amik serius ape2 pun ayat2 dalam blog aku ni coz kadang2 aku tulis dengan emosi abis terkeluar ayat beriya2 macam2 tapi kadang2 aku tulis dgn perasaan berbunga2 haaaa mulalah tertulis ala jiwang plak dan kadang2 aku tulis dgn perasaan marah geram haaaa abis keluar ayat2 yg tak sepatutnya dan paling best aku selalu tulis guna ‘kiasan’ indirect version…so takut2 kalau ada yg tersilap tafsir maksudnya coz tak semua boleh faham bahasa kiasan kan?…. kadang aku puji nanti ada yg baca keji plak…ahaksssss……..

macam kes mr.17 dulu yg banyak aku tulis dalam entry lepas2 tu…ada yg aku ikut emosi dan ada yg betul2 aku maksudkan tapi bila ada part yg mr.17 terbaca sendiri hemmmmm ikutkan memang la segan gilerrrr….rasa macam tak nak terserempak jer dengan dia lagi coz malu giler bila dia tahu luahan rasa hati aku…hemmm tapi memang dah lame pun dia tahu aku suka dia dulu pun kan?…ahhhhh tapi pedulikan la…bukan orang tahu siapa kan aku pun tak tulis detail dia so hanya dia n aku jer tahu camne ceritanya kan…aku cuma nak doakan dia jumpa kebahagiaan yg dia cari selama ni….tentu ada yg terbaik untuk dia….insyaAllah….

entah la kadang aku rasa aku tak layak untuk sesiapa pun….banyak benda yang aku tak tahu lagi…banyak hal yg aku tak pandai lagi…banyak yg aku perlu belajar lagi….aku jauh lagi dari tahap sempurna..hampir pun belum lagi…..

sekilas lalu tentang aku…..:

– aku anak sulung dr 3 beradik, bawah aku dua2 lelaki

– mak aku pun anak sulung so maknanya aku pun cucu sulung

– aku Johorean tapi dah hampir nak 9 thn aku banyak abiskan masa di Shah Alam

– aku belajar sekolah agama sampai lulus darjah khas agg 10

– sek.biasa lak…1-4 aku sekolah kat Kota Tinggi then 5-6 kat Kluang seterusnya sampai la abis SPM…aku sekolah biasa2 jer takde masuk asrama

– lepas tu aku sambung study kimia plak

– aku ni agak sensitif, penuh emosi, ‘cengeng’ jugak, tapi apepun hati aku ‘kuat’…

– dll………………………………………………………………

