Tags

,

hari ni seharian conference..dah nak petang2 tu mata pun dah berat jer..memang tak masuk dah ape info2 last2 session tu…then sebelum balik, sempat la pusing2 times square jap..nasib baik balik, ada orang tukang drive so takde la nak pening2 kepala dgn kesesakan lalulintas ibukota ni kan… ok esok aku dah start cuti panjang sampai ahad…hehehe….

nak gi mane? errrr tak payah tanye la coz aku pun takde plan gi mane2.,…hehe…saje cuti nak abiskan masa berehat di kampung jer yg terlintas di kepala ni…. kita tengok la nanti ape yg boleh dibuat time cuti…hehe…(sengal kan,saje je cuti….)….

beberapa hari lepas, bestfriend sy dirisik dan rasenyer family mereka dah tetapkan tarikh buat majlis kahwin kot…sy tak sempat lg jumpe dia bertanye cerita selanjutnye….. bestfriend sy yg sedang berkhidmat di sarawak tu plak, dah lame tak jumpe, rindu rase…cuma sembang guna sms jer…tp banyak jugak ceritanya…dia tanye sy…ape pendapat sy kalau couple wt guy lebih muda?…opppssss…. hehehe….sy rase ramai jer orang2 keliling sy yg berkahwin or berkasih dgn guy yg lebih muda dari mereka….hemmm…terpulang yer…sy tak berani komen lebih2….

cuma yg saya tahu kalau kamu tanye saya…saya lebih prefer yg lebih tua umur dari saya…yg beza atas saya dalam 3,4 tahun lagi bagus…. emmm saya lebih suka ‘dilayan’ so faham2 jer la kan…hehehe… kalau ngan budak lebih muda nanti takut2 saya asik marah jer kalau dia tak tahu banyak benda….ahaksssss… lepas tu kadang leceh la sikit2 jeles la merajuk la gaduh2 la….adoyaiii letih jer saya tengok….mama sy pun cakap sama gak..

“haaa bagus la, mama lebih suka k.lis dengan laki yg lebih tua, kalau sebaya asik bergaduh jer, rimas tengok…”

ahakssssssssssss……tu kata mama sy…hehe…yer la saya ni bukannya rajin sangat nak ‘serve’…sy dah manja so kena la dapat yg matang yg rajin melayan kan n yg tahu serba serbi…saya tak kata yg sy dah punya pilihan hati…cumanya…sy berkawan rapat dgn 1 guy ni…dan sy suka cara dia, gaya dia, layanan dia, percakapan dia, pemikiran dia/….sy nampak sifat tanggungjawab dia, caring dia, gentleman dia (yg sy sgt suka), sifat ‘tidak berkira’ dia,sifat mampu ‘menjaga’….

oppssss terlebih sangat ker sy buat penerangan tu…hahahaha…takde la cuma itu ape yg sy nampak….selebihnya sy tak tahu jugak….. sejujurnya sy suka lelaki yg tidak merokok….yg berkaca mata… hemmm….. sy tunjuk gambar ‘dia’ pada kawan baik sy…dan dia komen,

“amboiii….nampak lebih hensem dari your ex dulu yaa…”

itu dia cakap ek bukan saya cakap tau…ahaksssss….sy balas….

“yer la tu…hang tak tahu yg kalau dia sengih nampak gigi dia rongak…hehe..”

“ala…takpe la…biar dia senyum tutup mulut jer la jangan bagi dia sengih buka mulut…hehhee…lagipun kan boleh buat gigi palsu nanti..senang jer tu…”

hahahahaa….sengallll betul…..hemmm….entah la yer….bak kata si ‘dia’… “kalau ada, ada la…saya percaya pada DIA…”

(errrr adakah sy sudah ‘terjatuh’ tutttttt….errrrr…..woooo sy takde buat pengakuan ape2 lagi yaaa…ahaksssssssssss……. ;P….)

….

baru2 ni sy ber’sms’ dgn ex sy…dan dia masih lg dgn prob nyer yg complicated yg masih belum settle lg…itu jugak la antara sebab kami putus dulu…. too personal n sy tak mampu untuk explain lebih di sini…tak libatkan orang lain tp hanya diri dia…hemmm…mungkin sy hny mampu bantu dia dgn sembang melalui sms selalu dan mana tahu 1 hari semuanya berjaya dirungkaikan…sy cuma cakap… “wateva it is, u have to settle it a.s.a.p,,,jangan biar diri ‘tergantung’….tentu ada jalan penyelesaiannya…”

dia dah ada semua…dia dah berjaya capai semua yg dia nak selama ni…. sebab tu sy rs rugi kalau dia masih terperangkap dgn prob nyer yg ‘complicated’ itu….yaaa dia ‘ex’ sy…sy tahu itu…tp di awalnya dia adalah seorang kawan jadi di akhirnya juga dia masih seorang kawan…itu saya…kamu sy tak tahu camne…terpulang…. masa bersembang dgn bestfriend sy ada terlepas sy cakap… “jangan dia tersuka aku dah ler…”… bila ditanye kalau ex sy nak kembali semula..hemm kalau tanye sekarang sy kata NO….tp sy tak berani kata utk masa depan sbb sy tak tahu…

….

Al-Fatihah…..saya baru saja terima sms dari ayah saya yg mengatakan cousin laki saya meninggal dunia…terlibat dgn accident motorsikal…. moga rohnya dicucuri rahmatNya…amin….moga pakcik dan makcik saya cukup tabah dan sabar hadapi dugaan ini…cousin sy anak yg sulung dan baru saje bertatih di alam pekerjaan…baru saje nak meringankan beban keluarga tapi ape kan daya…..hemmm…..

dia jauh lebih muda dari saya…yaaa kita tak tahu bila akan sampai ajal kita kan?….sy selalu juga bimbangkan adik saya bermotorsikal… memang kalau nak acident tu tak kira naik ape sekalipun….yaaa….saya juga risaukan si ‘dia’ yg selalu drive travel sana sini…sebab tu sy cepat risau bila dia tidak sms or hantar ape2 kabar berita lebih dari 3 hari…moga selamat semuanya….

..film...

..film...

hemmm…macam filem hidup kita jugak….mana kita tahu yang di tangan kita itu…berapa panjang filemnya kan? berapa lama filem itu boleh digunakan untuk drama berapa babak yaa?kita tak tahu kan…hemmm….

