Tags

,

aku teringin nak sampaikan kata2 ni pada seorang kawan (dia tahu siapa dia..)…

semoga awak tabah, kuat, cekal, sabar, redha hadapi apepun dugaan mendatang…awak yg sy pernah kenal, seorang yg cukup kuat, tabah, cekal harungi tiap satu dugaan hidup dari dulu sampai sekarang…

(aku mendoakan moga ada seseorang atau beberapa orang di belakangnya yg membantu dan memberi semangat pada beliau dan yg boleh mendengar segala keluhan,rintihan beliau saat ini…moga beliau tidak keseorangan dalam hadapi situasi yg ‘berat’ itu…moga selamat semuanya…)

Ya Allah, kumohon tabahkan hati hamba-Mu itu…

beliau sedang menghadapi dugaanMu yg amat hebat…

berikanlah beliau kekuatan menghadapinya…

lindungilah dan panjangkanlah usianya dan orang2 yg beliau sayang terutamanya ahli keluarganya yg amat beliau kasihi, ayahandanya, ibundanya, adik beradiknya…

hanya Engkau yang Maha Pengasih lagi Maha Mengasihani…

amin..

….

kasih itu luas…sangat luas….

diri aku yg aku kenal….sebanyak mana pun aku membenci seseorang…sedalam mana pun aku sakit hati….kasih sayang yang ada dalam diri ni berpuluh kali ganda lagi lebih dari rasa2 benci dan sakit hati tu…macam mane pun kasih sayang tetap dapat mengalahkan rasa-rasa yg lain itu…itu yg aku tahu…

