aku tersedar dr tido dan terasa nak menulis….

yg terlintas…..

– bila aku ckp yg aku ni x la baik sgt tp semua org mcm x caye jer….suka sgt anggap aku ni mcm aku yg 7,8 thn dulu….no la beb….banyak sgt dah berubah…..skrg bila aku baca balik testimoni yg korg tulis utk aku tu…hemmm tersenyum jer la aku ni….dulu aku bleh terima jgk la bila korg ckp aku ni ala2 perempuan melayu terakhir….tp skrg….takleh pakai lg la istilah tu pd aku….aku tahu dr segi ape yg aku berubah….mgkin korang tak nampak perubahan aku tp diri aku sendiri tahu part mane yg aku berubah….

even pakcik aku pun perasan mgkin sbb dia close ngan aku….terasa jgk la aku bila dia cakap…. “bakal tung pak*** macam k.lis la lbh krg…tp k.lis yg ‘dulu’ la bkn yg ‘skrg’…k.lis yg skrg ni takleh pakai sgt…”

haaaa tengok pakcik aku bleh ckp camtu….terasa jgk la aku….mmg serius dulu aku sendiri ngaku aku ‘baik’….tp skrg nak ckp aku baik pun segan…mmg la aku masih baik tp tak sebaik dulu…hemmmmm……yer la dulu aku naif giler….agk skema….sgt la lurus….otak bersih suci lg…..ikut rules memanjang…sampai makcik aku ada yg ckp aku ni anti-sosial lg…..mmg stok ‘baik’ nyer la….ahaksssssssss……bak kata kalau korang sebut jer nama aku kalau nak keluar ker ape ker mmg gerenti ‘lepas’, xde ragu-ragu la….mak ayah or bf semua bg green lite nyer kalau korang cakap nak keluar ngan aku or kalau aku ada sama kat event tu…..hemmm…. (tak tahu nak describe camne tp camtu la lbh krg… ;P….)

kira kalau aku ada tu bunyi mcm ‘selamat’ jer kan……mmg la aku bukak kaki2 merambu x tentu pasal….bkn kaki2 tak senonoh…tu mmg btl la smpi skrg tak buat benda2 sosial yg mengarut tu…(kira walaupun skrg aku dah x sebaik dulu tp msh dlm kategori baik lg…hemmm mgkin aku rs dulu aku trsangatlah lbh baik so skrg ni krg sket la…..)….banyak fasa aku dah lalui dlm pembentukan diri…..mgkin dulu aku sentiasa diingatkan dgn kata2 ustaz n ustazah aku….malah ms aku kecik aku pernah rapat dgn pakcik aku yg agak alim dan telinga aku selalu didengarkan dgn lagu2 nasyid….kadg hadir majlis2 agama.(aku masih ada koleksi jubah dan tudung labuh dlm simpanan)….(wlupun dlm ms sama aku hadir jgk konsert pujaan 10 nescafe…;P …)

sem awal aku duduk di kolej, aku punya koleksi kaset2 nasyid dan selalu terpasang di radio aku tiap malam….errrr diselang selikan jugak dgn kaset2 jiwang yg ada emmmm kaset anuar zain, koleksi rock kapak, koleksi slam n spring, koleksi kaset buatan sendiri direcord dr lagu2 yg diperdengarkan di Best104 lps kul 2a.m….org lain gi bersosial hujg minggu….ohhhh aku akan blk kg tiap hujg minggu or just melepak umah makcik aku or gi cc or gi library….itu di awal2 dulu……..

bila bertahun aku kat ‘kota’ ini…..hemmm….sekuat mane pun aku tetap jgk tergoyah serba sikit….tp dasarnya masih kuat dipegang…jgn risau insyaAllah didikan yg aku ada dr kecik dulu smpi ke besar cukup utk aku masih tahu mana betul mana salah…..insyaAllah pasaknya cukup kukuh….masih ingat lagi apa yg aku pelajari di sekolah agama…..bekalan ilmu itu cukup serba serbi cuma praktiknya yg krg cukup barangkali…….

aku sedar waktu bila yg aku mula berubah ke fasa yg lain….aku tahu di mana titik ubahnya….aku tahu masa bila yg jiwa aku memberontak dan terus aku mengikut perasaan seolah-olah melepaskan geram…klu tidak, mgkin korg tak akan pernah terbaca ape2 update ttg movie di sini….sbb aku yg dulu tak pernah amik kisah ttg itu…malah hny VCD yg dicari dan bkn tiket rm10 or rm12 tu….baju2 aku selalunya punya ruang udara yg sgt byk…mcm bleh msk lg sorg jer….mmg stok2 besar dan labuh t-shirt2 aku dulu….mmg straight jer takde bentuk la….klu kemeja pun stok yg labuh size 2x ganda aku rasenyer.sekarang??? (hemmm korg tgk gmbr aku tau camne kan….tp still takde la sexy gaban plak…cuma tak selabuh dulu la…)…ahhhhhhh ok la dah la tu lupakan la…..banyak sgt benda kalau aku nak olah satu persatu……..cukup la tu…..yg pasti aku tahu mana perubahannya………..tidak la major mgkin….bak kata kalau dlm ISO tu kira cuma minor2 cases here n there yg bleh ‘fix’ balik….takde la melanggar klausa2 iso smpi melumpuhkan sistem…ohhhh tidak….sistemnya masih berjalan lancar cuma perlu diperbaiki dr semasa ke semasa kearah yg lbh baik….. ;D

…….

apepun aku masih tetap aku…..yg tetap tak berubah dr dulu adalah emosi aku…hahahhaa…..memang tetap penuh emosi dr dulu smpi skrg…… korang tinggi suara sikit jer hati aku confirm terasa n tersentuh….bleh buat berair mata lg….apelagi klu kena tengking alamatnya berderailah mutiara2 jernih…. yaaa hati yg ckp sensitif……tengok drama jer dah blh nangis….apelagi klu tgk org nangis lg la confirm nangis sekali…. ;P lagi plak klu ulang tgk Kuch2 hota hai or kabhi kushi kabhi gham alamatnya banjir la ruang tamu kat umah ni…..hahahahahhahaaa……..

