Tags

,

tak tahu la kenapa, aku malas nak buat research..

malas nak baca journal or selak buku tebal2..

tak tahu la kenapa minat tu takde sekarang..

(takut2 hilang plak analytical skill tu…)

tak tahu la kenapa ek?….

(urghhh hormone malas dah tersebar dlm body kot… :P)

…..

urmmmmm….bestnyer…keta pun semerbak bau perfume baru, tuan punya keta tu pun beli perfume baru jgk…hehe….aku xde la yg mahal2….yg pernah ada dlm koleksi pun berapa kerat jer sebab bila aku suka satu tu memang aku suka nak beli yg sama lagi walaupun dah keluar jenis2 yg baru tp nak jgk yg dah berzaman tu jgk…hehe…antaranya:

– Lancome : Miracle, Tresor

– BLV for women

– Ralph Lauren Style

– DKNY be delicious (apple hijau)

– Avon: Woman of earth, Smile, purse perfume

– ada lg yg makcik2 aku bagi, yg besfren aku bagi, yg kat atas tu pun ada yg mama aku bagi, hemmm start drpd org2 bagi kat aku la yg buatkan aku seronok nak beli perfume ni…aku suka refer kat majalah EH!….tp 2,3 bln yg lepas ni smpi arini aku duk abiskan perfume yg makcik aku bagi,1 Dior 1 Burberry diorang bagi time balik dr Bandung so yg tu aku x tau ori ke ape ker, yg pasti dah org bagi aku tadah tangan la kan, save duit takyah beli baru cuma aku x berapa gemar bau dua2 perfume tu jer, tu yg bulan ni beli jgk la favourite aku hijau tu…hehe,.,., 😉

(psss klu yg man nyer aku suka la bau Armani Mania tu…. 😉 …)

….

(errrr padahal ingat awal2 nak beli jam tangan gantikan yg dah pecah ni tapi bleh tersasar plak..ahakssssssss….alamatnyer tunggu lain hari la plak beli jam….hemmm semenjak takde jam ni, dah terbiasa plak tangan kosong, kalau dulu pantang keluar umah jer mesti kena pakai jam tangan tp sekarang dah tak heran, lebih selesa tangan kosong jer…..dulu ada yg tegur, aku tak minat ker pakai accessories kat tangan…heheh…..kalau nak ikutkan dulu zaman study rajin n awal2 keje rajin aku pakai cincin la gelang la penuhkan tangan ni, koleksi pun macam2 jenis tp sekarang dah tak heran sangat la….rasa lapang jer tangan biarkan kosong cuma sekali sekala tu sampai mood nak melaram memang la pakai jgk…hehehhe….)

…..

esok terasa mcm nak merajinkan diri jer…hemmm tgk la camne ek… 😛

….

tkr topic…..haiiii la tanah….ada tanah pening, takde tanah pun pening….hishhh….kerana tanah, berpuluh ribu berhabis….kerana tanah, timbul macam2 salah faham….kerana tanah, macam2 boleh jadi….hemmm…

kalau dengar cerita terasa macam x percaya jer tp hakikat camtu….nak dapatkan geran pun payah, bleh bribu berhabis..klu tak camtu, alamat 10thn lg pun blm tntu dpt hak….

tp ada plak cerita lain, ada yg berani meneroka tanah reserved…ishhh2 nanti klu satu hari nak ditarik balik, haaa tak pasal2 menganga jer…klu dah degil nak kata ape kan….hemm kalau ada org yg lebih pandai drpd undang2 mgkin bigitulah jadinya….

ahhhh, aku klu blh xnak la terlibat dgn soal tanah2 ni….mgkin ada yg kata aku b*d*h klu x suka dgn tanah kan…org lain berkejar nak mendapatkan tanah kan….aku plak x amik tahu lgsung…teruk btl aku ni…sbb tu la aku kagum dgn mama aku…semangat dia memang cukup kental harungi semua dugaan hidup ni…..dia uruskan segalanya…dia wanita yg cukup tabah…dia wanita hebat…..kalau aku kat tempat dia, entah2 aku dah ‘lepaskan’ semuanya mgkin..tp dia ‘fight’ habis2an…hemm mungkin dia kekal ‘bertahan’ kerana ada lelaki yg cukup sabar di sisinya iaitu ayah aku…..(mungkin juga aku boleh jadi seperti mama, dan kalau ada yg setia di sisi nanti tentu aku lebih bertambah ‘kuat’ hadapi apepun dugaan hidup…)……

Ya Allah, panjangkan la usia mama dan ayah…semoga mereka dapat menunaikan ibadat Haji secepat mungkin..(insyaAllah tahun ni jika diperkenankan olehMU Ya Allah..)…..moga dilindungi mereka selalu..diampunkan dosa-dosa mereka..dimurahkan rezeki mereka dan anak-anak mereka…..amin….

….

kalau kamu ada di sisi

aku akan bercerita

dari satu kisah ke satu kisah

berkongsi riang yang menggeletek hati

menghamburkan tawa tanpa paksa

juga menyelitkan hiba yang datang kadang-kala

mahupun geram dan amarah yg masih bersisa

walau apa pun jua emosi itu

aku akan tetap tersenyum ria

memanjatkan doa pada yang Maha Esa

moga kamu-kamu yang aku sayangi

sejahtera sentiasa hendaknya…….. 😉    -aku-eliz-

