Tags

,

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI BUAT SEMUA!!

MAAF KALAU ADA YANG TAK SEMPAT SAYA KIRIM SALAM RAYA SECARA PERSEORANGAN….MAKANYA DI SINI SAYA TITIPKAN UCAPAN BUAT SEMUA…..MAAF SALAH SILAP….SENYUM CERIA MENYAMBUT HARI RAYA YA…MOGA BERGEMBIRA DAN BERBAHAGIA…..NAMUN, JANGAN LUPA PANJATKAN DOA BUAT YANG TERSAYANG YANG TELAH PERGI….

……

saya tahu tidak semua yang mampu bergembira di hari raya ini…ada antara kita yg bersedih dan berduka lara…..tiap hari mata saya selalu saja bergenang bila menyelak akhbar2 membaca berita2 yg menyayat hati dan meruntun jiwa….. membaca email yang dikirim tentang pemergian salah seorang student di kampus kami juga buatkan sy hampir menitiskan air mata apelagi bila dengar cerita makcik saya yg mendapat panggilan telefon semalam berkenaan pemergian dua org anak kepada rakannya yg terlibat dalam kemalangan ngeri kereta itu…..

hari ini sy berpeluang membaca berita penuhnya…sungguh sayu hati membacanya…..pagi semalam pula masa on d way pegi kerja sy dengar berita tentang kemalangan ngeri yg terbakar itu….terkejut jgk sy dan bila hari ni baca berita penuhnya….aduhhhh bagaimanakah perasaan mereka yg menghadapinya di sana itu?….tidak mampu digambarkan rasanya….minta dijauhkan la sy menerima berita2 seperti itu di kalangan keluarga yg disayangi…moga dilindungi selalu hendaknya…biarlah jika pergi sekalipun diharap moga dalam keadaan yg saya mampu terima & di saat saya punya ‘kekuatan’ di sisi yg mampu bantu ‘menopang’ diri ini…

…….

saya sukakan iklan2 petronas di bawah ini…. (taken from youtube..thanx pd mereka2 yg upload iklan2 ni….)

yang ini sy suka sbb ‘comel’…hehe….mencuit hati….. 😉

ehemmm….yang ini pula saya suka sebab so sweet…. 🙂 saya tersenyum di akhirnya….so sweet…itu yg asyik terkeluar di bibir….tp masih tetap menyentuh hati….

“….dia menjalankan tanggungjawabnya dengan penuh ikhlas tanpa mengharap sebarang balasan…….kini, saya jarang dapat meluangkan masa untuk mengajar anak saya nilai murni sebegitu…mujur ayahnya sendiri mengambil berat tentang itu… 🙂 ..”

emmm….sy rasa baju raya sy tahun ini cantik2 semua..hehe…keliru hendak pakai yg mana 1 dulu..chewahhh..paling banyak dlm sejarah iaitu 4 pasang…selalunya hanya 2 pasang….malam tadi sempat sy singgah ke bazaar kluang….mak aiii ramainya org…seperti biasa la malam raya kan banyak lelong…hehe….sy pusing hampir 4 kali utk dptkan parking…mujur sy masih kategori sabar…ahakssssss…itupun kebetulan sy bernasib baik…ada keta yg ntah dah tunggu brape lame tp still x dpt parking lg…alamak sy sempat plak terbeli 1 lg brooch dan 1 beg tangan….ishhh ishhhh…..siang tadi habiskan masa terperuk di dapur menolong ape yg ptt…chef nya tentu la mama saya…..ayah sy juga rajin membantu di dapur….(tidak seperti lelaki2 lain yg mgkin susah nak nampak di dapur..syg nya ayah sy pd mama sy kan..berat sama dipikul kan..sy suka lelaki yg punya kriteria seperti itu..malah tidak kisah mengurutkan isteri yg lenguh keletihan..)…maklum la rumah ini jadi medan berkumpul beramai-ramai…ada masa menyeronokkan tp ada masa menyesakkan minda atau menyakitkan hati…biasa la ada pelbagai karenah kan….

……

“..asik mak mertua kawan jer….abis mak mertua ko bila plak?…”

hahahahhaa…..itu yg terkeluar dr mulut mama saya 2minit sebelum berbuka puasa jumaat hari tu setibanya sy di rumah…(jumaat half day…sy bertolak petang, agak sesak di nilai hingga seremban, selepas itu ok clear n sy sampai rumah btl2 lg 4mins nak buka…sempat punggah barang semua..)….sy terus keluarkan serunding yg sy beli hasil buatan mak mertua kawan sy…bila sy tunjuk kat mama terus mama kata, yg mak mertua ko buat takde?….hehe….lepas tu sy keluarkan pulak puding caramel yg mak mertua kawan sy yg lain plak bagi (sy selalu berada pd tempat yg betul pd masa yg tepat mgkin)…mama cakap lg…. asik mak mertua kawan ko jer, abis mak mertua ko bila plak?…hehehe….sy hanya mampu sengih jer la….hahahahaa….. (adakalanya sy bukan setakat kenal dgn family kawan2 sy x kira lelaki mahupun perempuan malah ada yg kebetulan family mak mertua diorang sekali sy kenal…hemmmm klu ngan mak mertua sendiri ntah camne la agaknyer ek….sy ni bknlah pandai sembang sgt…pemalu plak tu…ahakssssssssss….. 😛 ….)

…..

