Tags

, ,

salam….ada yg masih mengunyah kuih raya ek sambil baca tulisan ni..hehe… bila dah ramai yg ber’family’ so tahun ni nyer raya takde la sesi tour d’ raya mcm sebelum2 ni….

-raya thn ni mewah makanan (xde order luar except sate)….makan ketupat + rendang ayam + ayam masak merah + ayam masak kuning + kuah kacang + lodeh + sambal goreng (kentang+tempe+suhun goreng campur sikit kicap+cili/lada) + udang masak lemak cili padi + sate + sup tulang + nasi lemak + sambal udang + ikan asam pedas + buat steamboat nyumm nyumm mcm2 ada (kat beranda depan umah) + ayam masak kicap berempah + sup sayur + bendi goreng pedas + goreng karipap + soto + bergedil + bubur kacang hijau + +++

….

hari raya ke-3 jer sy sempat beraya bersama sis e.j ke rumah sis Y (2 puteri), sis A (kembar putera) dan sis B (masih ‘honeymoon’)… 😉 emmm sehari sebelum balik cni sempat la jgk jumpa member ‘bat town’…lama x jmpe so bersembang n pusing town jgk la… tp semangat aku nak beraya umah ke umah utk thn ni mmg kureng sket la…ntah mcm x semangat jer… 😛 almaklum la dah xde geng available sgt kan….

….

ohhh yaaa td sy keluar berlibur sorang2…ahakssssssss….well, mcm x biasa plak kan…boring…so jalan2 la….lagipun sy mmg target nak tengok movie ‘The ugly truth’ tu….so layankan jer la….yg x syoknya seat full so sy terpaksa duduk tgh2 di mana sebelah kiri indian couple yg ‘overloving’ n sebelah kanan sy plak mamat chinese yg teman kawan dia yg couple so aku tgk hampir half cite dia tido jer…hahahaaa…. emmmm cite ni bleh tahan gak la tp banyak ayat2 censored seyyy….abis semua terkeluar…hahaha…giler gelak besar satu panggung…… 😉  td klu full house aku terfikir nak tgk tsunami or a perfect getaway or g-force…..

hemmm….

abis tu…aku ingat nak cari present….so survey2 la…. (tp mcm survey barang hantaran la plak….segala tempat aku pergi…hahaha…)….. aku survey wallet n belt…..aku survey set couple wrist watch…survey t-shirt…. survey buku local writer ++++ (sbb that ‘mr.’ suka btl baca buku2 ala2 mcm ‘Memoir Shamsiah Fakeh’ tu….bgs jgk dia baca so aku bleh dengar dia cite summary nye..hehe…) tapi aku still tak tahu nak beli ape……heheh…. 😛 blur la plak…errrrr tp aku terbeli buku ‘Eh! wat yu talking?’ (dh lame pun buku ni)…hehe…local writer…mula2 nak beli yg Adibah Amin nyer tu tp mahal la plak…aku target nak beli yg lawyer story tu tp no money la…aku suka cite2 pasal malaysian ni…cynical comedy…hehe…mcm buku2 Lydia Teh…hemmmm….. last2 aku balik s.a gi giant shopping barang rumah plak…. 🙂

….

biasa la kalau jiwa tengah kacau n hati pun tengah bergejolak…memang laju jer la aku drive keta ntah ke mane2 jer la….pastu rajin nak buat itu ini plak… itu la perangai buruk cik kak sorang ni…hehehe…. ohhh ya bila aku tgk movie ugly truth td tu kan emmmmm ada jgk byk yg ‘tersentap’….tp x sempat plak aku nak ingat dialognya cuma situasinya aku ingat….

biasa la rasenyer kebanyakan wanita ada ‘checklist’ yg panjang berjela di tangan kan ttg that ‘perfect guy’….the dream guy kan…keep searching n chasing the ‘perfect guy’ of your dream that meet all d criteria in your checklist kan?… bila u excited dulu then that guy akan less excited towards u but bila u buat ‘jual mahal’ sket then that guy will try to get close to u…then, u tend to be someone else as to become the ‘perfect woman’ for that ‘perfect guy’ supaya that guy btl2 fall in luv wt u….at last when u ask, why he fell in luv with u? hemmm… he said coz u’re beautiful..he only ‘tertarik’ with ur physical appearance, wt ur body shape n d art of it….the truth is u are not that ‘perfect woman’ in his dream….sbb bila u jadi diri u yg sebenar…dia tak akan tertarik pd u…tapi beza plak with the other guy yg pada awalnya langsung not in your list….but he fell in luv wt d original u… u just hav to be urself…the man who can ‘see’ u dlm apepun situasi or keadaan u…hemm he’s the ‘perfect man’ for u….believe it or not, u’ll luv him deep inside…. ahakssssssss….ok tamat cite…. (ala cite ni rekaan jer kan…)

……

esok keje so nak tido la…. sweet dream everybody….

(bila fikir2 hati ‘letih’, kadang2 aku give up jgk…hemm…maybe i should take one step back…just to cool down something….hemmm…. ‘you’ll never know’…)

