Tags

, ,

hati kadang berdebar-debar…ahh tapi itu hanya sekadar mainan perasaan sesaat dua yang secara normalnya teruja melihat lelaki smart bergaya melintas depan mata atau mungkin hanya sekadar berselisih sebelah kereta….ya hati ini masih dingin..mungkin lebih sedikit daripada perkataan sunyi…sebab aku tak pernah sunyi berada di tengah bandar anggerik ni..macam-macam boleh dilakukan untuk mengisi masa terluang..tak ada istilah duduk termenung mengira nasib diri…hahaha…

….

sehari-hari menjadi pemerhati kenalan-kenalan sekeliling yang telah sah berteman..siapa kata saya tidak pernah terusik hati mahupun emosi…cuma adakala riak wajah sengaja dibekukan seakan tidak tercuit jiwa raga ini…hakikatnya hati menjerit-jerit…ecehhh…ok tipu…;P tak ada la sampai drama sangat camtu…lagipun kisah-kisah mereka tak semuanya gembira dan tak semua jugak yang sedih…aku sekadar timbang-tara dari jauh je…biasa la pemerhati tegar…diri sendiri bila ada yang bertanya…aku sengih macam kerang busuk jer la..(tapi kenape mesti kerang busuk ek?;P)

…..

ayah aku kan dah hadiahkan buku ‘Jangan Bersedih’ tu so buat apa nak pening-pening kepala kan….ikut kan jer la jalan yang terbentang…susur ke kiri ke kanan ke hati yang memilih..kaki mengikut rentak je…konon-konon berangan nak menulis novel di waktu lapang…fuhhh banyak sangat la lapang nye padahal kerja bertimbun…journal pun tak habis baca..research pun gerak tak gerak…lagi nak fikir benda lain…hehehee…tak apa la sekadar terapi diri….menulis menyalurkan isi hati…ntah ada yang membaca atau pun tidak bukan persoalannya…yang penting hati mengorak senyum bila jari menari-nari di papan keyboard… đŸ˜‰

